Door wie?
Maak kennis met het gezicht achter Bijles Bellemans. Gedreven door passie voor onderwijs en de ontwikkeling van elk kind...

Koen Bellemans
- Koen Bellemans (°1989) studeerde in 2010 af aan de Katholieke Hogeschool Leuven als leerkracht lager onderwijs, met grote onderscheiding en volgde nadien een bijkomende opleiding buitengewoon onderwijs en het postgraduaat School voor Allen.
- Koen startte zijn loopbaan in het basisonderwijs als klasleerkracht en zorgcoördinator (Heilig Hart Heverlee). In 2015 ging hij aan de slag in de ziekenhuisschool UZLeuven, waar hij 5 jaar onderwijs op maat bood aan kinderen die omwille van ziekte of psychische kwetsbaarheid opgenomen waren in het ziekenhuis.
- Sinds 2020 leidt hij als directeur ziekenhuisschool Inkendaal en zet hij er sterk in op expertise, samenwerking met ouders en een warm en veilig leerklimaat. Binnen ziekenhuisschool Inkendaal wordt onderwijs op maat verzorgd voor leerlingen van de basisschool met diverse ontwikkelingsstoornissen, waaronder ernstige leerstoornissen, autismespectrumstoornis, neuromusculaire aandoeningen, NAH en CP. Koen bouwde de laatste jaren de ziekenhuisschool uit tot een plek waar professionalisering een belangrijke plaats krijgt. Ondersteuningstrajecten met SterkMakers Autisme werden op touw gezet, maar ook diverse navormingen werden intern en extern aangeboden (dyslexie, dyscalculie, ADHD, eetmoeilijkheden, effecten van multimediagebruik bij kinderen en jongeren, ...) steeds vanuit een wetenschappelijk onderbouwde invalshoek.
- Toen Koen woonachtig was te Leuven verzorgde hij in regio Leuven bijlessen in samenwerking met logopediste Martine Ceyssens.
- Koen heeft ruime ervaring in het begeleiden van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op vlak van leren. Hij vertrekt altijd vanuit een rustige, respectvolle aanpak en helpt kinderen om verder te groeien. Koen beschikt over een uitgebreide didactische en pedagogische kennis om de kinderen correct te kunnen begeleiden.
- Daarnaast volgde Koen een bijkomende opleiding zorgmanagement; zijn eindwerk over het verhelderen van hulpvragen bij kinderen en jongeren werd in 2024 bekroond als finalist van de bachelorprijs.