Voor wie & hoe?

Ontdek of Bijles Bellemans de juiste match is voor jouw kind. Onderstaand wordt doelgroep en werkwijze toegelicht. 

Voor wie & hoe?

  • Koen organiseert bijlessen en huiswerkbegeleiding voor kinderen van de basisschool en de eerst graad secundair onderwijs. Deze begeleiding is mogelijk voor kinderen die vastlopen op school, die extra ondersteuning nodig hebben of hulp bij het huiswerk kunnen gebruiken (daar waar dit voor sommige ouders tot conflict kan leiden).
  • De overstap naar het secundair onderwijs kan voor kinderen een grote stap zijn, dus ook voor deze kinderen, die op dat moment een duwtje in de rug kunnen gebruiken, is begeleiding mogelijk.
  • De focus ligt op het verwerken van de leerinhouden aangeboden op school: rekenen, Frans, taal/spelling, lezen. We bouwen verder op het materiaal van de school. Er wordt verlengde instructie aangeboden, er kunnen ondersteuningsmiddelen worden aangereikt en ingezet.
  • Eveneens kan er gewerkt worden aan het leren leren (plannen, gebruik van de agenda, schema’s maken, grote hoeveelheden leerstof verwerken) en het verwerken van de huistaken en lessen.
  • Kinderen die niet (meer) in aanmerking komen voor (terugbetaalde) logopedie of door een logopedist worden doorgestuurd zijn welkom. Opgelet, Koen is zelf geen logopedist. Voor logopedische problematieken wordt aangeraden steeds met een logopedist(e) of de correcte testcentra contact op te nemen (Revalidatieziekenhuis Inkendaal - Centrum voor ontwikkelingsstoornissen, Revalidatieziekenhuis Inkendaal - Centrum multidisciplinaire testings)
  • Er wordt verder gebouwd op het materiaal van de school. Er wordt verlengde instructie aangeboden en er kunnen ondersteuningsmiddelen worden aangereikt en ingezet. Er wordt verwacht van de kinderen dat zij zelf hun werkboeken meebrengen. Daar waar nodig zal extra materiaal worden aangereikt tijdens de begeleiding.
  • Eveneens kan er gewerkt worden aan het leren leren (plannen, gebruik van de agenda, schema’s maken, grote hoeveelheden leerstof verwerken) en het verwerken van de huistaken en lessen.
  • Er wordt steeds open en eerlijk gecommuniceerd met ouders. We bekijken regelmatig samen of de ondersteuning het gewenste effect heeft. Indien blijkt dat de begeleiding onvoldoende aansluit bij de noden van het kind, dan wordt dit tijdig besproken en kan de begeleiding worden aangepast of stopgezet.